Ömerhan Karamahmutoğlu Röportajı



Ak-Kim’in en yeni üyelerinden biri olan Kurumsal Yönetim Raporlama ve Planlama Bölüm Yöneticisi Ömerhan Karamahmutoğlu’yla alışma sürecini ve Ak-Kim’e geçiş sürecini konuştuk...
Banu Bozdemir

Kısaca özgeçmişinizden ve önceki iş deneyimlerinizden bahsedebilir miyiz?

İstanbul Bilgi Üniversitesi Uluslararası Finans Bölümü mezunuyum. Mezun olduktan sonra PriceWaterhouseCoopers’da denetçi olarak çalışmaya başladım. Dört senelik bir tecrübeden sonra, üç sene de aile şirketi tecrübem oldu.  Hububat ve Tarım sektöründe hem ithalat hem ihracat operasyonları üzerine kendimi geliştirme imkanı buldum. Dünyanın önde gelen fon şirketlerinden Abraaj’ın Yörsan’ı satın almasının hemen ardından Yörsan’ın Bütçe Raporlama Müdürü olarak görev yaptım. Üç sene zorlu bir çalışma ortamından sonra kağıt ve ambalaj sektörünün lider firmalarından biri olan Mondi Kalenobel’in Finansal Kontrol Departmanı’nın başında görev aldım. Derken yollarımız Ak-Kim’le kesişti. Teklif Ak-Kim’den geldi.

Ak-Kim’e geçiş kararını nasıl verdiniz? İşe alım sürecini biraz anlatabilir misiniz? Ak-Kim’i daha önce biliyor muydunuz?

Karar vermem çok zor olmadı. Holding hakkında çok bilgim olmasına rağmen Ak-Kim’in içeriği, daha doğrusu kimya sektörü hakkında ve şirketin ilerleyen yıllardaki hedefleri konusunda pek bir fikrim yoktu. Benimle ilgilenmeye başladıklarını öğrendiğim andan itibaren şirketi araştırmaya başladım. Basında çıkan haberleri, yaptıkları yeni yatırımları ve yönetim kadrosunu inceledikten sonra Mali İşler Direktörümüz
Taç Hanım’la görüştüm. Daha sonra İnsan Kaynakları Direktörümüz Sibel Hanım ve Genel Müdürümüz Onur Kipri ile görüşerek işe başladım. Size kendinizi değerli hissettiren ve kendinizi her geçen gün geliştirebileceğiniz bir yönetici grubuyla çalışacak olmanız karar verme aşamasında işinizi kolaylaştırıyor. Şu an için heyecanlıyım ve burada olmaktan dolayı mutluyum.

Yaklaşık 2,5 aydır Ak-Kim’de çalışıyorsunuz. Genel olarak izlenimleriniz neler?

Burada tanıştığım arkadaşlarımın dilinde tek bir şey vardı: ‘Ak-Kim’li olmak ayrıcalıktır’. Ezbere söylenen, hatta söyletilen bir söz olduğunu düşünürken; gerçekten kısa bir süre sonra insanların burada çalışmaktan ne kadar mutlu olduklarını, birbirlerine karşı ne kadar saygılı olduklarını, departmanlar arası iletişimin ne kadar kuvvetli olduğunu gördükten sonra burada bir aile ortamı olduğuna ikna oldum. İnsanların şirkete olan sorumluluk bilinci ve aidiyet duygusu had safhada. Bu da sizin çemberin içinde olmanızı sağlıyor. Siz de elinizden gelenin en iyisini yapmak için motive oluyorsunuz.

Tam olarak görev tanımınızı alsak?

Bütçe Planlama ve Raporlama Müdürü veya Finansal Kontrol Müdürü olarak görev alıyorsanız, genel çerçevesiyle görev tanımınız bellidir. Bütçenin hazırlanması ve üst yönetime sunulması, yönetim sunumları, genel kurul sunumları, aylık bütçe-fiili karşılatırmalı analizler, yatırım analizleri vs. yaparsınız.  Bunun dışında, ekibin motivasyonu, ekibin isteklerine karşılık vermek ve onları ilerleyen yıllarda kendi pozisyonunuza hazırlamak; sizin de aynı şekilde yöneticinizden gerekli donanımları alıp kendinizi zaman içerisinde o pozisyona hazırlıyor olmanız şeklinde özetleyebiliriz.

Şu an gündeminizi hangi projeler oluşturuyor?

Geldiğimde ekibimiz 2018 yılı bütçe hazırlığı içerisindeydi. Bütçenin hazırlanmasının hemen ardından bütçe sunumunu gerçekleştirdik. Bunun dışında yönetim kurulu sunumu, şirketimizin aylık performansının detaylı analizleri, bütçe-fiili sonuçların karşılaştırılması ve bu analizlerin üst yönetimimizle paylaşılması, yatırım fizibilitelerinin değerlendirilmesi şu an gündemimizde olan projeler. Burada sürekli çalışma halindesiniz ve şirketin büyüme hedefleri doğrultusunda doğru yerde bayrak kaldırmak adına elinizden geleni yapmanız gerekiyor.

Gelecek yıllara ilişkin öngörüler ve beklentileriniz neler?

Şirketin büyüyen hedefleri içerisinde ben de elimden geleni yapıp, sorumluluklarımın bilincinde olup daha doğru raporlama yaparak bu ekibin başında yer almak istiyorum. Mali İşler Direktörümüzün liderliğinde; neredeyse hatasız, isteklere anında cevap verebilen, yatırım analizlerinde doğru kararlar alınmasını sağlayan ve diğer departmanları doğru yönlendirebilen bir raporlama departmanı olarak çalışmalarımıza devam etmeyi istiyorum. Umarım uzun yıllar bu ailenin içerisinde görev alma şansına sahip olabilirim.